Procedura de retur pentru produsele comandate se va aplica diferit pentru persoanele juridice si pentru persoanele fizice deoarece legislația aplicabila este distincta.
Procedura si Conditii de Retur - Persoane Juridice
Potrivit art. 2, lit.a) din Legea 449/2003, persoanele juridice nu intrunesc calitatea de consumator[1] și prin urmare nu pot beneficia de aceleasi conditii de retur de care beneficiaza persoanele fizice.
Ne rezervam dreptul de a accepta sau de a refuza o solicitare de retur a produselor provenită de le persoanele juridice.
Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa office@totalmed.ro.
Conditiile de retur pe care le oferim in cazul persoanelor juridice (operatori economici) /clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator) sunt urmatoarele:
Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.
Produse excluse, fara drept de returnare:
a) produsele care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
b) produsele care nu au fost verificate in termenul de 3 zile valabil pentru trimiterea unei cereri de retur;
c) produsele confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
d) produsele consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta.
Costuri de transport
În cazul în care produsul returnat nu prezintă defecte sau nu este rezultat al unei culpe dovedite din partea societății noastre, costurile de transport pentru returnarea produselor vor fi suportate de client. Aceste costuri includ:
Costul transportului tur-retur, care va fi dedus din suma finală rambursată.
În cazul comenzilor care beneficiază de transport gratuit la livrare, costul inițial al transportului va fi, de asemenea, dedus din suma rambursată.
Rambursarea sumelor
Rambursarea sumei aferente produselor returnate va fi efectuată în termen de 14 zile de la primirea și verificarea produselor returnate. Suma rambursată va include prețul produsului, din care se vor deduce costurile de transport menționate mai sus, dacă acestea sunt aplicabile.
Procedura si Conditii de Retur- Persoane Fizice
Returnarea produselor cumpărate se poate face fără invocarea vreunui motiv.
Consumatorul formuleaza si transmite societătii noastre o cerere de retur printr-un mijloc care asigura confirmarea de primire (email, fax scrisoare recomandata cu confirmare de primire) sau completeaza si transmite in aceeași maniera formularul de retur.
Consumatorul trimite produsul la sediul societății noastre, impreuna cu cererea de retur si cu o copie a facturii fiscale.
Produsele vor fi returnate in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o copie a Facturii de achizitie.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, zgarieturi, pete, etc.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Rambursarea pretului produsului returnat se va face in termen de 14 zile calendaristice de la primirea cererii de retragere / renuntare / returnare, dar nu inainte de data receptionării bunurilor. Se recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet.
Ne rezervam dreptul de a amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat.
Suma de bani aferenta produselor returnate se va restitui ulterior verificarii produselor dupa stabilirea de comun acord a modalitatii de restituire sau conform procedurilor legale.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanta incheiate conform art. 16 din O.U.G 34/2014.
Daca produsele achiziționate de consumator se dovedesc a fi defectuoase sau nu arata conform descrierii, Totalmed SRL se obliga să le repare, să le inlocuiasca, sa le reducă pretul ori sa ii ramburseze acestuia pretul platit.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora.
Deoarece, îin cazul vanzarilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de funcționare a acestora.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le manuiasca si sa le inspecteze in același mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitătilor si functionarii bunurilor.
Daca un consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor, acesta raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
Daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri si acestea trebuie returnate. In caz contrar, valoarea acestora se scade din valorea returului.
Produsul returnat trebuie să fie însotit de certificatul de garantie in original.
Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor in orice alt mod decat testarea prin pornirea/oprirea aparatului
- ruperea sigiliilor si a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integranta din produs);
- zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile
Accesoriile (manuale de utilizare, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din produs. Ca urmare, atunci cand se returneaza un produs, consumatorul are obligatia de a-l transmite impreuna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.
Costuri de transport
În cazul în care produsul returnat nu prezintă defecte sau nu este rezultat al unei culpe dovedite din partea societății noastre, costurile de transport pentru returnarea produselor vor fi suportate de client. Aceste costuri includ:
Rambursarea sumelor
Rambursarea sumei aferente produselor returnate va fi efectuată în termen de 14 zile de la primirea și verificarea produselor returnate. Suma rambursată va include prețul produsului, din care se vor deduce costurile de transport menționate mai sus, dacă acestea sunt aplicabile.
Acceseaza pagina pentru formular de retur - ONLINE
Model de formular de retragere
Prezentul formular se trimite inapoi completat doar dacă doriti sa va retrageti din contract.
- Catre [TOTALMED SRL, cu sediul in Sanpetru, str. Republicii, nr. 127, jud. Brasov, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J08/2679/2008, CIF RO24577279, tel....., fax..... email:........]:
- Va informez/Va informam (*) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastra (*) din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse (*)/prestarea urmatoarelor servicii (*)
- Comandate la data (*)/primite la data (*)
- Numele consumatorului (consumatorilor)
- Adresa consumatorului (consumatorilor)
- Semnătura consumatorului (consumatorilor) (doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
- Data